torstai 10. marraskuuta 2016

Kuka minä olen?

Nimeni on Kustaa Vaasa nykyään, mutta alunperin se oli Kustaa Eerikinpoika. Minut kruunattiin Ruotsin kuninkaaksi 1523. Olen ollut Ruotsin kuninkaana jo pitkään, 35 vuotta, ja toivon saavani hallita Ruotsia vielä monta vuotta. Olen tehnyt kuninkaana useita uudistuksia jotka ovat auttaneet maata.

Vaimoni on 23-vuotias Katariina Stenbock, Ruotsin kuningatar. En ole hänen kanssaan saanut lapsia, mutta aikaisempien vaimojeni kanssa olen saanut yksitoista lasta. Minulla on hyvät lapset
enkä halua jättää yhtäkään pojistani heistä ilman perintöä ja tyttöni olen naittanut ylhäisten sukujen herroille.

Tässä blogissani aion kertoa Ruotsin mahtavimman miehen, eli minun, mielenkiintoisesta elämästä ja sen erittäin kiinnostavista tapahtumista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti