tiistai 15. marraskuuta 2016

2000-luvun itsenäisessä Suomessa vieraileminen

Tässä tekstissä aion nyt kertoa vähän oudostakin vierailustani Suomessa. Päätin lähteä tekemään tarkastusmatkan valtakuntani halki, ja selvittämään missä tilassa valtakuntani on. Lähdin Tukholmasta kohti Lappia, josta ajatuksena oli kulkea Suomea pitkin etelään ja sieltä mennä takaisin Ruotsiin. Kuitenkin eksyin pohjoisessa metsään. Hortoilin metsässä varmaan 500 vuotta. 
Arvioitu matkareittini




Lopulta löysin kaupungin. Kyseinen kaupunki oli todella eriskummallinen, enkä edes tiennyt sen olemassaolosta. Ihmiset käyttivät eriskummallisia laitteita sekä pukeutuivat todella omituisesti. Kulkuneuvotkin olivat todella outoja, kiiltäviä vaunuja ilman hevosia vetämässä niitä. Kysyin paikallisilta mihin ihmeeseen olin joutunut. Osa ensin kummeksui käytöstäni, mutta onneksi yksi ystävällinen sielu uskaltautui auttamaan minua. Hän kertoi, että olen Torniossa ja vuosi on 2016. En oikein nyt ymmärrä miten on mahdollista, että olen matkustanut ajassa melkein 500 vuotta, en nyt oikeasti ole voinut siellä metsässä seikkailla niin kauaa.

Päätin kuitenkin jatkaa matkaani Helsinkiin. Ystäväni antoi minulle paperirahaa, sekä osti minulle liput jonkinsortin taikaputkeen, jota hän kutsui junaksi. Taikaputki kulki mielestäni tuhatta ja sataa, eikä kestänyt kauaakaan ennen kuin olin saapunut Helsinkiin.

Helsinkiin saapuessani sydämeni melkein pysähtyi. Ihmisiä oli enemmän kuin olin koskaan nähnyt, eikä kaupunki näyttänyt siltä, mihin olin tottunut, olinhan perustanut kyseisen kaupungin vasta vähän aika sitten. Suurin järkytys oli se kun huomasin, että kaikkialla oli jokin siniristilippu eikä Ruotsin lippu. Oliko Suomi tehnyt kansannousun ja itsenäistynyt? Miten tämä oli mahdollista, mietin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti